Розпочинаємо ІІ семестр навчального року дистанційно...




     РОЗПОЧИНАЄМО ІІ СЕМЕСТР НАВЧАЛЬНОГО РОКУ ДИСТАНЦІЙНО ...
    Не у всіх закладах освіти міста ІІ семестр розпочався одночасно, проте   у  всіх – дистанційно. Через локдаун дистанційний формат триватиме до 24 січня.
ЩО ВАРТО ВРАХУВАТИ?
      Досвід попереднього року. Надані рекомендації щодо організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання,  це, здебільшого, узагальнення досвіду освітян міста/держави/світу.
     Якщо у І семестрі увага більше фокусувалася на новостворені учнівські колективи (1-х класів), то ІІ семестр - семестр підвищеної уваги до випускників (4-х класів). 
    Щодо тривалості онлайн-уроків в умовах дистанційного навчання. Зрозуміло, що онлайн-урок не може  БЕЗПЕРЕРВНО тривати 35 чи 40 хвилин.  
    Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який набув чинності з 1 січня 2021 року, обмежує час безперервної роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами. Водночас тривалість навчальних занять, визначена ст. 10 Закону України “Про повну загальну середню освіту", лишається незмінною.
    У зв’язку з посиленими протиепідемічними заходами 8-24 січня 2021 року школи працюють у форматі дистанційного навчання. Він передбачає синхронну та/або асинхронну взаємодію вчителя та учнів під час занять. У синхронному режимі вчитель та учні одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції.
   Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який діє з 1 січня 2021 року, передбачає вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами.
    Єдині нормативи,  вказані  у  новому Санітарному регламенті, стосуються тривалості використання ТЗН під час навчання. 
Безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж уроку:
для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин;
для учнів 2 – 4 класів – не більше 15 хвилин.
Отже, тривалість навчальних занять, визначена Законом “Про повну загальну середню освіту", зберігається: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів. Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.      Докладніше.
   Під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання природне навчальне середовище змінилося на  віртуальне. 
     Це реальність, з якою зустрілися вчителі всього світу.
   Пропонуємо поради вчителів-практиків, які зібрані на ресурсі ТРТ (teacherspayteachers)(https://blog.teacherspayteachers.com/)
Нова норма: встановлення очікувань та процедур у віртуальному класі
Для  організації ефективного дистанційного навчання потрібен новий підхід. Стандартні складові управління класом – починаючи – з перевірки домашнього завдання і завершуючи – наданням можливості учневі/учениці відлучитися з онлай-уроку за власними потребами – не спрацюють. Перелаштувати та пристосувати вже напрацьовані  правила та очікування до потреб цифрового класу під час  онлайн-навчання  непросто, але потрібно. 
Пропонуємо скористатися порадами  щодо ефективного управління  класом у віртуальному середовищі.
ЯК ВСТАНОВИТИ ПРАВИЛА ТА ОЧІКУВАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО КЛАСУ ДЛЯ УЧНІВ
ВИЗНАЧТЕ СПОДІВАННЯ НА УРОКИ ПРЯМОГО ВІДЕО
Як і під час очного навчання в класі, учні/учениці мають чітко розуміти очікування щодо дистанційних уроків. Правила поведінки та участі потрібно буде перекласти у віддалене навчальне середовище. Ось кілька речей, про які  варто пам’ятати:
Підготуйте учнів до плану Б. У вас завжди є план Б, на випадок, якщо вас роз’єднають:  попередньо записане відеопояснення до уроку/добірка вправ, завдань.
Встановіть очікування щодо участі.  Визначте чіткі очікування та відстежуйте активність учнів на уроці: хто відповідає, задає питання. Спостереження фіксуйте у бланках/журналах спостереження. 
Дозвольте групам зустрічатися в менших приміщеннях, таких як приміщення для прориву. У ситуаціях, коли неможливим є відкрите обговорення та змістовний обмін ідеями, доречним є створення кімнат прориву (до неї залучайте невеликі групи учасників, які мають можливість  для жвавих розмов і сеансів мозкового штурму).
Встановіть правила використання технічних функцій:
використовуйте всі наявні можливості зв'язку: відео, мікрофон, Chatbox, смайлики, реакція, інші інструменти;
використовуйте функцію відключення мікрофонів для членів групи, які чекають черги, щоб говорити;
не дозволяйте залишати увімкненими інші екрани під час онлайн-уроку (телевізор, комп’ютер); 
не дозволяйте учасникам спілкуватися у приватному чаті з іншими учасниками (переконайтеся, що ви перевірили цю функцію!).
Створіть набір ручних сигналів. Учні повинні знати, як ви використовуєте невербальні сигнали руками: щоб вказати на згоду чи незгоду/ або наявність запитання/потребу скористатися ванною/туалетною  кімнатою.
На Консультації1 «Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання» ми зробили спробу на практиці використати невербальні сигнали: за допомогою рук/з використанням сигнальних карток: 
"Погоджуюся"                +    
"Заперечую"                   -
"Пастка"                         П
"Проблема"                    ?
(проблемне питання) 
Використовуйте систему управління класом. Ефективне управління класом відбувається тоді, коли вчитель створив середовище, що сприяє академічному та соціально-емоційному навчанню. Під час проведення віртуальних уроків  залучення учнів/учениць до освітнього процесу  є складнішим, оскільки оточення учнів знаходиться поза нашим контролем. Якою б не була система (способи та прийоми) управління класом, придумайте її цифрову версію. Можна, наприклад, використовувати Class Dojo/класичну музику, щоб допомогти мотивувати учнів та фокусувати увагу дітей у потрібний момент.
СПІЛКУЙТЕСЯ З РОДИНАМИ ПРО ПРАВИЛА ТА СПОДІВАННЯ
Під час дистанційного навчання визначальним є інформування батьків про ваші очікування.  Для цього:
Встановіть особистий зв’язок. Почніть з телефонного дзвінка, а не електронного листа. Взявши телефонну розмову, ви можете задавати питання в режимі реального часу, щоб налагодити зв’язок з іншими. Однак подальше повідомлення електронною поштою щодо вашої телефонної розмови є надзвичайно важливим, оскільки ви показуєте, що готові допомогти зайнятому батькові запам'ятати вас і ваш клас у письмовому форматі.
Створіть віртуальну зустріч. У багатьох школах на початку року/семестру  для дітей та їхніх родин проводять День відкритих дверей. Це дозволяє ближче познайомитися зі шкільними досягненнями/проблемами/потребами/завданнями. У віддаленому навчальному середовищі розгляньте можливість створення віртуального, інтерактивного слайд-шоу, поділіться ним з дітьми та їхніми родинами.
Поділіться порадами та правилами щодо технічного використання.  Спочатку варто про це спілкуватися з батьками своїх учнів/учениць, переконавшись, що вони можуть контролювати діяльність своїх дітей в Інтернеті. Корисною буде  примітка на сайті вашого класу чи у середовищі Zoom, що пояснює процедури та очікування. Це допоможе швидко та організовано розпочинати роботу у віртуальному середовищі.
Спростіть пошук своїх очікувань. Переконайтеся, що у вас є домашня база/сторінка/блог/сайт, де і учні, і їхні батьки можуть швидко отримати доступ до ваших очікувань.
СТВОРЮЙТЕ АЛГОРИТМ ДІЯЛЬНОСТІ
Побудувавши послідовність норм/процедур/рутин вашого віртуального класу, ви можете вашим учням почуватися впевненіше, навіть якщо вони пристосовуються до нового, цифрового середовища навчання. Ось кілька ідей для забезпечення послідовності у віддаленому класі:
Встановіть графік. Дайте своїм учням щотижневий графік навчання в Інтернеті та щодня надавайте відеоролики для ясності своїх очікувань. Ці завдання слід виконувати однаково, за допомогою однієї платформи, щотижня та дня.
Зробіть це передбачуваним. Більше, ніж будь-коли, учні будуть покладатися на передбачуваність, яку пропонує клас. Передбачуваність сприяє самостійності учнів і допомагає відновити довіру, втрачену під час закриття школи.
ПОБУДУЙТЕ НОРМИ/РУТИНИ РАЗОМ
Створення класної спільноти є складним завданням у віддаленому середовищі. Але це один зі способів допомогти вашим учням відчути зв’язок зі своїм класом, навіть перебуваючи на відстані, - це спільне вибудовування правил співіснування у класі.
Нехай учні спочатку з’єднуються. Надання учням можливості говорити та ділитися тим, що їм подобається, дозволить кожній дитині почуватися почутою та оціненою. Як тільки вони це відчують, ви можете почати говорити з очікуванням, наприклад, слухати наших друзів та нашого вчителя, коли настане їхня черга говорити.
Моделюйте та обговорюйте очікування. Запишіть відео, на яких ви моделюєте очікування. Потім дайте учням можливість поговорити та побачити один одного за допомогою відеоконференцій. Це допоможе налагодити зв’язки та сприятиме дискусії.
Придумайте девіз класу. Складіть разом девіз класу та вибудуйте місію класу. Встановіть разом навчальні цілі. Приділяйте час розмові та слуханню одне одного.

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА: 
Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, затверджений наказом Міністерства освіти і науки 25.09.2020 №2205;
Роз'яснення Міністерства освіти і науки "Тривалість навчального заняття під час дистанційного формату залишається незмінною" (Докладніше); 
ресурс ТРТ (teacherspayteachers)(https://blog.teacherspayteachers.com/);
добірка дорадчих матеріалів відділу початкової освіти ім.О.Я.Савченко Інституту педагогіки НАПН України "Нова норма: встановлення очікувань та процедур у віртуальному класі";
матеріали Консультації 1 "Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання".




Коментарі

Прихильники

ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЧЕРНІВЦІ

Контактна форма

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *