На обговореннІ положення про Педагогічну інтернатуру
Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення проєкт положення про педагогічну інтернатуру.
Проєкт створили відповідно до статті 23 закону “Про повну загальну середню освіту”.
Так, молоді вчителі мають мати педагогів-наставників – вчителів з тим же профілем, які мають, як правило, досвід роботи не менше п’яти років. Педагоги-наставники надаватимуть супровід та підтримку впродовж першого року роботи вчителя.
Педагогу-наставнику передбачається доплата до 20% його посадового окладу.
Основні завдання педагогічної інтернатури:
• створення системи професійно-педагогічної адаптації інтерна до реальних умов педагогічної діяльності, формування сприятливого мікроклімату та відчуття соціально-психологічного комфорту, встановлення доброзичливих взаємовідносин із учасниками освітнього процесу;
• розвиток компетентностей, педагогічної майстерності для виконання інтерном навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності;
• поліпшення культурологічної, мовної, психолого-педагогічної, комп’ютерної, методичної, практичної підготовки інтерна, формування його професійної готовності до самостійної педагогічної діяльності;
• формування поваги до професії і сумлінного ставлення до трудової діяльності;
• постійне вдосконалення форм і методів підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
• залучення випускників закладів вищої освіти до педагогічної діяльності та зменшення плинності кадрів.
Педагогічну інтернатуру забезпечують відповідно до наказу директора школи, який він видає в день призначання на посаду вчителя. Також керівник закладу має затвердити програму педагогічної інтернатури.
Інтернатура передбачає:
• індивідуальні консультації, бесіди педагога-наставника з інтерном;
• допомогу в підборі відповідної літератури, підготовці навчальних занять, розробленні дидактичних матеріалів тощо;
• взаємовідвідування навчальних занять, відвідування уроків досвідчених педагогічних працівників, рефлексію педагогічної діяльності;
• моніторинг результатів навчання учнів;
• участь у “круглих столах”, тренінгах, навчальних семінарах з методичних питань, творчих звітах педагогів;
• вивчення системи роботи вчителів із метою застосування ідей найкращого педагогічного досвіду шляхом аналізу їхніх сайтів професійних спільнот, періодичних професійних видань.
Ознайомитись із проєктом повністю можна у цьому документі
Коментарі
Дописати коментар